Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om KIF Örebro DFF
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från KIF Örebro DFF.
KIF Örebro DFF
Följ oss för uppdateringar
Örebrobyrån Kex Agency blir ny huvudpartner till KIF Örebro – med flerårsavtal. Ett enkelt beslut, menar de.
– Det kändes rätt i magen direkt när vi träffades, säger VD Elizabet Slivo.
Samarbetet sträcker sig till att börja med över säsongen 2022 och innebär bland annat att Kex blir damallsvenska KIF Örebros kommunikationsbyrå.
Kommunikationsbyrån Kex Agency är visserligen relativt nystartad men består av ett rutinerat gäng med många års erfarenhet från kommunikations- och byråvärlden.
– Vi känner igen oss i KIF Örebros passion och engagemang för det de gör, fortsätter Anders ”Honken” Holmquist, planner på Kex. Vi älskar också det vi gör. Dessutom delar vi kärleken till fotboll så det här samarbetet känns fantastiskt rätt och roligt.
Art Director Vibeke Svärd håller med.
– Det känns verkligen meningsfullt, säger hon. Vi bidrar gärna till klubbens vision, att förverkliga tjejers fotbollsdrömmar och kan vi också göra skillnad för damfotbollen överhuvudtaget är ju det ännu bättre.
Kex menar att all bra marknadsföring är ett resultat av ett bra samarbete mellan uppdragsgivare och byrå. Och här finns alla förutsättningar.
– KIF Örebro kändes direkt som en väldigt skön samarbetspartner, säger Art Director Arne Wetterholm. Raka, enkla och härliga människor i hela organisationen, från spelare till styrelse. Hjärtat och engagemanget lyser alltid igenom, vilket är viktig för oss.
Den lokala anknytningen är såklart också viktig.
– Som en byrå i Örebro med kunder runt om i hela Sverige känns det självklart att bidra till en positiv utveckling för Örebro som stad, säger copywriter Henrik Josefson. Örebro ska självklart ha ett lag i OBOS Damallsvenskan.
Projektledare Amanda Granlund bygger vidare.
– Det här är ett superkul uppdrag som vi hoppas så snabbt som möjligt ska resultera i ökade publiksiffror och ökade resurser för KIF. Och förhoppningsvis är vi på Kex med på resan hela vägen till Champions League.
KIF Örebro då? Klubben är superladdad för samarbetet.
– I Kex har vi hittat exakt den typ av samarbetspartner en klubb kan drömma om, kompetenta, smidiga och med ett stort hjärta för oss och vår verksamhet. Det känns därför riktigt bra att ha med dem på tåget under vår resa mot Champions League och en starkare damfotboll, säger Johan Gabrielsson Jonsson.
Frida Abrahamsson, spelare och lagkapten i KIF Örebro, avslutar:
– Att damfotbollen förtjänar bättre marknadsföring är ingen hemlighet. Kex har från minut ett lyft oss i vårt att synas och jag övertygad om att både jag och alla andra aktiva i klubben kommer känna en stor stolthet när Kex arbete börjar bli än mer synligt. Det förtjänar tjejerna!
Läs mer om Kex Agency här>
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera