Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om KIF Örebro DFF
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från KIF Örebro DFF.
KIF Örebro DFF
Följ oss för uppdateringar
OBOS Damallsvenskan kommer de närmsta tre åren sändas på Aftonbladet.se. Avtalet som blev klart under veckan innebär en ökad exponeringsyta för svensk damfotboll på elitsidan. Beskedet innebär att alla KIF Örebros damallsvenska matcher kommer kunna ses hos Aftonbladet. Beskedet betyder att KIF Örebros marknadserbjudande stärks avsevärt.
Aftonbladet har köpt sändningsrättigheterna för OBOS Damallsvenskan de kommande tre åren. Aftonbladet kommer därmed sända 132 damallsvenska matcher årligen. KIF Örebro välkomnar Aftonbladets satsning på damfotboll.
– Vi har väntat på detta i ett antal år och det känns på något sätt självklart att det här avtalet kommer till nu efter ett 2019 där damfotbollen tagit ny mark, inte minst efter fotbolls-VM i somras. Med det här avtalet tillgängliggörs våra matcher på Aftonbladets plattform och betyder förhoppningsvis en ökad nationell publicitet för både oss och våra seriekollegor, säger Fredrik Stengarn, ordförande i KIF Örebro.
Sändningarna kommer ligga under Sportbladets nya playtjänst Sportbladet Play.
– Att Sportbladet får möjlighet att sända damernas högsta serie i fotboll, en liga med både världsspelare, svenska landslagsspelare och en lång rad unga talanger, känns fantastiskt. Det är en satsning på idrott i högsta klass och ett tydligt styrkebesked till Sportbladets och Aftonbladets läsare", säger Patric Hamsch, chef på Sportbladet, till obosdamallsvenskan.se.
Sändningarna stärker KIF Örebros erbjudande
Damfotbollen får i och med det nya avtalet tillgång till Nordens största mediehus Schibsteds största plattform Aftonbladet, något som stärker marknadsvärdet i damfotbollen men också KIF Örebro.
– Beskedet är också fantastiskt för våra partners som nu får ännu mer synlighet på nationell nivå. KIF Örebros marknadserbjudande stärks och kompletterar våra redan starka CSR-värden, där stöttandet av damfotbollen möjliggör denn stora samhällsnytta. Att stötta damfotboll i allmänhet och KIF Örebro i synnerhet ska både gynna våra partners affärer, men också bidra till en god samhällsutveckling med just stora CSR-värden. Det känns bra att partnerskapen till KIF Örebro ger ännu mer valuta för pengarna helt enkelt, avslutar Fredrik Stengarn, ordförande i KIF Örebro.
Aftonbladet kommer skapa möjlighet att köpa enskilda matcher, men också tillhandahålla en abonnemangstjänst Sportbladet Play.
Vill ditt företag kliva in som partner till KIF Örebro? Kontakta bjorn.andersson@kiforebro.se
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera